
کلیات بازاریابی
اخبار
خدمات
محصولات
امروز در این مطلب تصمیم دارم تا با اصل و مفاهیم اولیه بازاریابی صحبت کنم ، شاید تا کنون وب سایت ما فقط در بخش خدمات بیمهای فعالیت داشته اما فقط برای اینکار طراحی نشده است. بیایید با چند مفهوم اولیه شروع کنیم.
هر علمی شامل کلمات و اصطلاحات خود است برای مثال بازار حدف می تواند به سه بخش تقسیم نماییم.
- B2B به معنی فروش کالا یا خدمات از یک کسب و کار به کسبوکار دیگر است.
- B2C به معنی فروش مستقیم کالا یا خدمات از یک کسبوکار به مشتری است.
- B2G زمانی که کالا یا خدمات یک کسبوکار به دولت فروخته شود نام میگیرد.
بازاریابی از چهار رکن تشکیل گردید که به آن 4P نیز می گویند.
- محصول (کالا یا خدمات) Product
- توزیع (خدمات ارسال) Place
- قیمت گذاری دستی یا خودکار Pricing
- ترویج و پیشبرد Promotion
در حقیق باید علم پایه و دانش پالایش داده ها و مهندسی ارزش را برای بازاریاب خوبی بودن در دنیای امروز دانست.
بازاریابی مفهومی
این نوع بازاریابی در حقیقت در سطح کلان یک شرکت رخ خواهد داد، این به آن معنا است که برای استفاده صحیح از این روش بازاریاب بدون همکاری هسته اصلی مدیریتی توانایی استفاده از آن را ندارد.
در این روش کسبوکار باید با ایجاد کاتالوگ ، پشتیبانی و ... در مورد محصول و خدمات خود باعث جلب رضایت مشتریان قبلی و کسب مشتریان جدید شود. به عنوان مثال من یک هارد ssd می خواهم بخرم ، اولین کار من مقایسه است هیچ وقت اگر وب سایت شما فروش ندارد به این معنا نیست که تاثیری در فروش شما ندارد . شما در مطالب سایت خود مشخصات کالا را قرار داده اید برای شخصی که درحال مقایشه است بسیار مفید میباشد. نوشت این بخش بسیار مهم است جملات کوتاه و با محتوا باشد بازار هدف بازار شما به چه زبانی است به آن زبان بنویسید حتی کوتاه در حد مشخصات ، تصاویر باکیفیت سرعت نمایش بسیار تاثیر دارد. درمورد توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه آن مطلب ببرید و از توضیح اضافه در یک صفحه خود داری نمایید.
همه این نکات را در سایت آونگ میتوانید مشاهده کنید این شرکت مشتریان را برای خرید به دیجی کالا میفرستد با اینکه محصولات خود را به دیگران فروخته و کاربر باید محصول را از کسبوکارهای شریک آونگ خریداری نماید.
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی
این روش بشکلی تمام جامعه را در بر می گیرد و مانند کنه همه وقت وجود دارد در تابلوهای تبلیغاتی ،تلوزیون اینترنت یک تبلیغ غافلگیرانه با هزینه بالاست. و فقط برای معرفی یک برند نوپا استفاده می شود مانند بایا.
بازاریابی عصبی
با توجه به تخصصی بودن این بخش بصورت خلاصه این بازاریابی مانند شبکه عصبی است که برای استفاده از آن تمام شبکه را بررسی و مورد سنجش قرار گیرد.
بازاریابی چند سطحی MLM
این بازاریابی که به هرمی نیز شهرت دارد که در آن کمپانیها محصولات و کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش میرسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل میتوانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکهای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب میشود.
بازاریابی اینترنتی
در این روش میتوان از سه ویژگی خاص ماندگار ، ارزان و فراگیر صحبت کرد.
ویروسی
این مورد میتوان به رایگان بودن آن اشاره کرد که بعلت کیفیت خوب یا اتفاق خاصی در مورد محصول رخ میدهد ماننده تبلیغ بستنی دومینو که از طریق شبکههای اجتماعی توسط دیگران درحال اشتراک گذاری است.
برای این مطلب تا این بخش کافی است در ادامه با پستی جدید به ادامه توضیحات می پردازم.